آخرین خبرها
خانه / تصویر سازی / چگونه زمان را به طور ذهنی علامت گذاری کنیم؟

چگونه زمان را به طور ذهنی علامت گذاری کنیم؟

شما چگونه زمان را به طور ذهنی علامت گذاری می کنید؟

خط زمان چگونه زمان را به طور ذهنی علامت گذاری کنیم؟

خطوط زمان به توانایی شما در علامت گذاری زمان بر می گردد. ما در بارهی زمان به راههای بخصوصی فکر می کنیم. تصاویر گذشته در مکانی متفاوت نسبت به تصاویر آینده قرار دارند. اگر پیرامون حوادثی که در گذشته اتفاق افتاده است، فکر می کنید و حوادثی را در آینده تصور می کنید و به این نکته توجه کنید که در کجای فضای ذهنی شما جای گرفته اند. شما می توانید یک خط خیالی از گذشته به آینده بکشید که آن خط زمانی شما خواهد بود.

به طور مثال، دربارهی مسواک کردن دندان هایتان در پنج سال پیش فکر کنید. توجه کنید تصویر در کجا حاضر می شود. سپس در بارهی مسواک کردن دندانتان در یک سال پیش فکر کنید. به مکان آن توجه کنید. دربارهی مسواک کردن دندانتان در امروز فکر کنید. مجددأ توجه کنید تصویر کجاست. دربارهی مسواک کردن دندانتان در یک سال پیش و سپس مجددا در پنج سال پیش فکر کنید.

زمانی که متوجه میشوید هر تصویر کجا قرار دارد، می توانید یک خط خیالی که تمام تصاویر را بهم متصل می کند خلق کنید. این خط زمانی شماست و نشان می دهد که شما بوسیله تجسم فضایی چگونه در بارهی زمان فکر می کنید.

عموما دو نوع خط زمان اصلی وجود دارد. یک نوع جایی است که زمان با آینده در جلوی شما و از گذشته در پشت شما و زمان حال در درون شما گسترش یافته است. این حالت به عنوان در زمان بودن نامبرده می شود. نوع دیگر زمانی است که گذشته در جلوی شما و در سمت چپ قرار دارد و زمان حال کاملا در جلوی شما و آینده در جلوی شما و در سمت راست قرار دارد. این به عنوان “عبور زمان” شناخته شده است. در این دو حالت تفاوت های بین استقرار خط زمان شما در این است که معمولا نوع برخورد شما با زمان متفاوت است. به طور مثال افرادی که زمان را بصورت “در زمان” بودن علامت گذاری می کنند معمولا گذشته را خیلی به خاطر نمی آورند و اگر به خاطر می آورند، اغلب آنها را در پشت سر خود قرار میدهند.

افرادی که تمایل دارند تا زمان را بصورت “عبور زمان” علامت گذاری کنند از سوی دیگر معمولا می توانند وقایع و رویدادها را براحتی به خاطر بیاورند و تمایل دارند تا کاملا وقت شناس باشند.

خط زمان خود را کشف کنید

١- به زمانی فکر کنید که دندان خود را در پنج سال پیش مسواک می کردید و توجه کنید در کجا آن را مجسم می کنید.

۲- به زمانی که دندان های خود را در یک سال پیش مسواک می کردید فکر کنید و توجه کنید در کجا مجسم می شود.

٣- به زمان حال بر گردید و تصور کنید دندان هایتان را همین حالا مسواک میزنید و توجه داشته باشید در کجا مجسم می شود.

۴- تصور کنید یک سال دیگر در حال مسواک زدن دندان هایتان هستید و توجه کنید در کجا مجسم می شود.

۵- تصور کنید پنج سال دیگر در حال مسواک کردن دندان هایتان هستید و توجه کنید در کجا مجسم می شود.

۶- یک خط خیالی از پنج سال پیش تا یک سال پیش و تا حالا و یک سال در آینده تا پنج سال در آینده رسم کنید. این خط زمان شماست.

۷- این خط را به آینده و گذشته بسط دهید.

نکته کلیدی اینست که یاد بگیرید چگونه درباره ی گذشته، حال و آینده فکر کنید و این که چطور شما زمان را تجسم می کنید تا بتوانید آسان تر چگونگی احساستان را در مورد آن تغییر دهید.

کتاب: زندگی دلخواه خود را به دست آورید – ریچارد بندلر

حوادث, چگونگی رسیدن, کیفیت راههای حسی, حوزه روانشناسی, تصاویر ذهنی, صدای ذهنی, خط زمانی, آینده

درباره مدیر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − 4 =